Latarka Olight S1R Baton XM-L2

Opis
Nazwa produktu | Olight S1 Baton XM-L2 |
---|---|
Źródło światła | Dioda Cree XM-L2 |
Zasilanie | 1x bateria 3V Cr123 (brak w komplecie) lub akumulator RCR123A (w zestawie) |
Zasięg | Do 145m (szeroka wiązka światła) |
Czas pracy: | 1,5min-360h(zależne od trybu) |
Strumień światła | 0,5-900lm |
Obudowa | Aluminium lotnicze z twardą anodyzacją typ. III |
Wodoodporność | Norma IPX-8 |
Odporność na uderzenia | MIL-STD-810F |
Długość całkowita | 66 mm x 21 mm |
Waga | 54 g (z akumulatorem) |
Cechy charakterystyczne produktu | wykonany z aluminium lotniczego pokrytego twardą anodyzacją |
wzmocnienia ze stali nierdzewnej | |
odporność na wstrząsy, warunki atmosferyczne oraz zanurzenie w wodzie | |
układ sterujący poborem prądu - latarka świeci jednakowo do całkowitego wyczerpania baterii | |
ochrona przed przegrzaniem | |
optyka PMMA TIR | |
timer | |
tryby pracy | |
żywotność diody 50 000 godzin |
Wersja akumulatorowa najmniejszej latarki z bocznym włącznikiem w ofercie marki Olight i jednej z najmniejszych tego typu na rynku - tylko 6,5 cm długości!
Olight S1R to latarka EDC (codziennego noszenia), która dzięki wydajnej diodzie Cree XM-L2 i optyce PMMA TIR (soczewka/kolimator) zapewnia strumień światła 900 lumenów. Atrakcyjny design w połączeniu z rozwiązaniami technicznymi niespotykanymi dotychczas w latarkach tej klasy sprawia, iż jest to jedna z najbardziej innowacyjnych mini-latarek na rynku. Pracownicy mundurowi docenią ją jako mocny backup na wypadek awarii oświetlenia taktycznego lub czołówki.
Korpus latarki wykonano z aluminium lotniczego pokrytego twardą, anodyzacją w kolorze czarnym. Dodatkowo głowica latarki jest od czoła chroniona stalową koronką. Dzięki takiej konstrukcji producent zapewnia odporność na upadki z wysokości do 2 m.
Latarka spełnia normę szczelności IPX-8 (pełna odporność na pył i ciągłe zanurzenie na głębokość do 2 m).
Głowica latarki jest nieruchoma, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia lub rozszczelnienia. Baterie instalujemy po odkręceniu tylnej zakrętki. Zakrętka jest płaska i umożliwia postawienie latarki w pionie. Dodatkowo zakrętka zawiera mocny magnes, dzięki czemu możemy przytwierdzić latarkę do dowolnej stalowej powierzchni, w tym znajdującej się na suficie pomieszczenia lub pojazdu.
Sercem latarki jest zaawansowana elektronika sterująca poborem prądu kierowanego na diodę XML. Dzięki niej latarka świeci w wybranym trybie z tą samą mocą aż do całkowitego wyczerpania baterii. Przed przegrzaniem diody w trybie najwyższym (900 i 600 lumenów) chroni elektroniczny system Active Thermal Management, który po 90 sekundach zmniejsza natężenie prądu i stabilizuje światło na poziomie 300 lumenów. Po wyłączeniu latarki, ostygnięciu i ponownym włączeniu, latarka ponownie będzie świecić w trybie maksymalnym. Elektronika odpowiada też za włączanie trybów pracy i zapamiętywanie ostatnio używanego trybu.
Latarkę włączamy za pomocą włącznika umieszczonego przed głowicą latarki, co jest rozwiązaniem wygodnym a zarazem praktycznie niespotykanym w latarkach tej wielkości.
Zmiany trybów światła ciągłego 12 lm/ 60 lm/ 300 lm dokonujemy przez przytrzymanie wciśniętego włącznika, gdy latarka jest włączona. Tryb moonlight (0,5 lm) włączamy przez przytrzymanie włącznika ok. 1 sek., gdy latarka jest wyłączona. Ten najsłabszy poziom światła jest cenną opcją, którą wykorzystamy do czytania z bliska mapy, gdy nie chcemy zaburzyć przystosowania oka do widzenia w ciemności, a także w codziennych sytuacjach, np. kiedy potrzebujemy w środku nocy światła, a nie chcemy obudzić współlokatorów.
Bezpośredni dostęp do trybów Turbo: szybkie dwukrotne wciśnięcie włącznika uruchmi tryb Turbo (600 lumenów), kolejne dwukrotne wciśnięcie włącznika uruchomi trub Turbo S (900 lumenów).
Model S1R NEW jest ponadto wyposażony w wyłącznik czasowy (Timer), który po wcześniejszym zaprogramowaniu wyłącza latarkę po 3 lub 9 minutach.
Wygodne noszenie zapewnia sprężysty klips na korpusie latarki. Dzięki niemu przypniemy latarkę o krawędź kieszeni lub taśmy ekwipunku, możemy go też zaczepić o daszek czapki i zamienić zwykłą latarkę w czołówkę.
W komplecie akumulator RCR123A 550 mAh, kabel ładujący USB z magnetyczną końcówką, linka zabezpieczająca latarkę przed zgubieniem, pokrowiec.
Tryby pracy/czas świecenia (przy zasilaniu akumulatorem RCR123A):
- 900-300 lumenów / 1,5 min + 50 min
- 600-300 lumenów / 1,5 min + 55 min
- 300 lumenów / 60 min
- 60 lumenów / 4,5 h
- 12 lumenów / 33 h
- 0,5 lumena (moon) / 360 h
- stroboskop
Dane techniczne
Źródło światła: dioda Cree XM-L2
Żywotność diody: 50 000 godzin
Zasięg skuteczny: 145 m (szeroka wiązka światła)
Zasilanie: 1x bateria 3V Cr123 (brak w komplecie) lub akumulator RCR123A (w zestawie)
Obudowa: aluminium lotnicze z twardą anodyzacją typ. III
Soczewka: PMMA TIR
Włącznik: typu klik (elektroniczny)
Wymiary: 66 mm x 21 mm
Waga: 54 g (z akumulatorem)
Producent: Olight, PRC